لمینت دندان در تهران

آدرس کلینیک

تهران،فردوس،بلوار فردوس،خ رامین جنوبی

ایمیل ما

info@padidar.com

لمینت دندان 

دندان‌های بد فرم و لکه دار در برخورد اول و حین خندیدن در جذب مخاطب تاثیر زیادی دارند و علاوه بر تاثیر بد در ارتباطات در جامعه، باعث کاهش اعتماد به نفس فرد نیز می‌شوند. در مقابل دندان‌های زیبا و درخشان علاوه بر دلنشین کردن لبخند، باعث افزایش اعتماد به نفس خواهند شد. به همین دلیل افراد زیادی به زیبایی دندان‌های خود اهمیت می‌دهند و لمینت دندان نیز یکی از شیوه‌های محبوب است که به زیباسازی دندان کمک زیادی می‌کند. 

لمینت دندان چیست؟ 

لمینت دندان یا ونیر لایه‌ای نازک است که مطابق با نیاز هر فردی، با مواد رنگی دندان، ساخته می‌شود. این لایه جهت تغییر اندازه، فرم و رنگ دندان به روی دندان جلویی اتصال پیدا می‌کند. ونیر طراحی شده به جای لایه مینای دندان طبیعی گذاشته می‌شود. جهت طراحی آن نیازی به شکستن دندان نیست و اگر روش درستی انتخاب شود، فقط جهت آماده‌سازی و جای‌گذاری آن بدون آسیب رساندن به دندان، اعمالی بر روی دندان انجام می‌شود. 

فرم تعیین نوبت آنلاین

آیا بیمه تکمیلی دارید؟

انواع لمینت:

  • لمینت پورسلن: این نوع لمینیت دندان از سرامیک پورسلن ساخته شده است و به طور کامل به دندان چسبیده و جلوه طبیعی و براقی را به آن می‌بخشد.
  • لمینت مواد پوکلین: این نوع لمینیت دندان از مواد پوکلین ساخته شده است که شبیه به پوسته‌های سفید و شفاف دندان است و به راحتی به دندان چسبیده می‌شود.
  • لمینت رزین کامپوزیت: این نوع لمینیت دندان از رزین کامپوزیت ساخته شده است که به شکل لایه‌های نازک بر روی سطح دندان قرار می‌گیرد و جلوه طبیعی و زیبایی را به دندان‌ها می‌بخشد.

  • لمینت مواد ویترین: این نوع لمینیت دندان از مواد ویترین ساخته شده است که به شفافیت و سفیدی طبیعی دندان‌ها نزدیک است و بهبود شکل و رنگ دندان‌ها را فراهم می‌کند.

  • لمینت رزین نانو: این نوع لمینیت دندان از رزین نانومتری ساخته شده است و دارای خواص بالا در مقاومت و جلوه طبیعی است که به ترمیم و بهبود ظاهر دندان‌ها کمک می‌کند.

مزایای لمینت دندان 

ونیر دندان مزایای زیادی دارد که در اینجا هر یک از این مزایا را ذکر می‌کنیم. 

 زیبایی لمینت

لمینت با اتصال به جلوی دندان ها، لبخند را زیبا و صورت را جذاب می‌کند. مانند پوششی بر روی دندان است که نمایی مانند دندان طبیعی، بدون لک و سفید دارد. 

ظاهر طبیعی

متخصص جهت اجرای ونیر ابتدا جنس دندان کاربر را در آزمایشگاه می‌برد تا لمینت را مطابق با رنگ طبیعی دندان بسازد. سپس این روکش ساخته شده با ژل مخصوص متقارن با صورت در دهان قرار می‌گیرد. 

لمینت روش کمتر تهاجمی

لمینت دندان فرایند تهاجمی کمتری داشته و جهت اتصال آن بر روی دندان‌های جلویی، پزشک مقداری از سطح جلوی دندان‌ها را تراش می‌دهد تا روکش کاملا طبیعی به نظر برسد. همچنین متخصص ممکن است در رنگ یا اندازه روکش تنظیماتی انجام دهد تا ظاهر طبیعی داشته باشد. در اینصورت بی‌حسی ملایمی برای بیمار در نظر گرفته می‌شود. 

لمینت مناسب همه افراد

کسانی که رضایتی از ظاهر دندان خود ندارند ونیر برای آن‌ها مناسب است. این روکش در موارد زیر استفاده می‌شود. 

  • لمینت دندان جلو و عقب شکسته شده
  • لمینت دندان فاصله دار
  • لمینت دندان طبیعی
  • لمینت دندان زرد و سیاه شده
  • لمینت دندان خرد شده

ممکن است قبل از لمینت دندان اشکالاتی داشته باشد که در اینصورت باید قبل از انجام این روکش مشکل دندان رفع شود. مثلا اگر دندان نیاز به عصب کشی و پر کردن داشته باشد باید اول پر شود تا بتوان ونیر را بر روی آن اجرا کرد. 

روکش بادوام و دائمی 

لمینت عیوب دندان را می‌پوشاند و دوام بالایی دارد. همچنین مقاومت خوبی در مقابل تغییر رنگ و پوسیدگی دارد. از دندان اصلی نیز در مقابل تغییر رنگ محافظت می‌کند. 

نگهداری راحت

از روکش دندان باید مانند دندان طبیعی مراقبت کرد و آن‌ها نیاز به مراقبت خاصی ندارند. فقط کافی است مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را در خصوص آنها فراموش نکنید. 

سفیدی دائمی 

با لمینت دندان دیگر نیازی نیست مدام جهت سفید کردن دندان به پزشک مراجعه کرد. زیرا روکش در مقابل تغییر رنگ مقاومت دارد. همچنین به دلیل انعطاف پذیری، دچار شکستگی نخواهند شد. با وجود آن تنها یک بار در سال می‌توان دندان را سفید کرد. 

روشی درست جهت درمان مینای دندان

دندان در مقابل رفلاکس معده و مواد اسیدی به راحتی پوسیده خواهد شد. ولی ونیر براحتی پوسیده نخواهد شد و جایگزین مینای دندان است. 

بهترین سرمایه‌گذاری برای دندان

این روکش علاوه بر اینکه لبخند را زیبا می‌کند، با وجود آن دیگر نیازی به هزینه کردن بابت جرم گیری دندان و درمان پوسیدگی نخواهید داشت. 

معایب لمینت دندان

  • لمینت غیر قابل بازگشت بوده و هزینه بالایی دارد.
  • اگر دچار خراش و ترک شود تعمیر نخواهد شد.
  • برای اینکه دندان دارای روکش دچار پوسیدگی نشود باید همه دندان‌ها را روکش کنید.
  • روکش مناسب کسی است که دندان سالم و مستحکمی دارد.
  • به دندان روکش شده نباید فشار، ضربه و سایش وارد شود.

لمینت دندان متحرک

ونیر در دو نوع ثابت و متحرک است که نوع متحرک یا اسنپ آن اسمایل، روکشی نازک است که با قرار دادن آن بر روی دندان، عیوب دندان پوشیده شده و دندان‌های شما زیبا به نظر می‌رسند. این روکش به عنوان یک پلاک متحرک، جنس پلیمر غیر سمی داشته که با تکنولوژی مخصوص در لابراتوار بر اساس فرم و قالب دندان و فک هر کسی ساخته می‌شود. آن را می‌توانید هر موقع که نیاز بود در دهان بگذارید و هر وقت احتیاجی به آن نداشتید از دهان خارجش کنید. مثلا وقتی می‌خواهید به مهمانی بروید آن را داخل دهان قرار دهید و در زمان خوابیدن از دهان خارج کنید. 

طریق ساخت لمینت متحرک

جهت سفارش لمینت باید به متخصص دندانپزشکی مراجعه کنید. متخصص بعد از معاینه دهان شما، رنگ متناسب با سلیقه شما را انتخاب می‌کند. سپس از دندان قالب می‌گیرد تا متناسب با سایز فک، لثه و دندان شما این روکش را برایتان آماده کند. در لابراتوار بر اساس قالب، ونیر ساخته می‌شود و ممکن است فرایند ساخت آن تا چند هفته زمان ببرد. هم برای فک بالا و هم فک پایین می‌توان این روکش را طراحی کرد. بعد از سخت شدن بر روی دندان قرار می‌گیرند تا مشخص شود به درستی بر روی دندان چفت می‌شوند یا نه. باید توجه کرد با این روکش می‌توان مایعات نوشید، ولی حین غذا خوردن باید آن‌ها را خارج کرد. 

فرق لمینت ثابت و متحرک چیست؟ 

لمینت متحرک را هر موقع بخواهید می‌توانید داخل دهان بگذارید یا از دهان خارج کنید. ولی لمینت ثابت دائمی است و نمی‌توان آن را خارج کرد. با نوع ثابت می‌توانید غذا میل کنید، ولی با متحرک امکان خوردن غذا را ندارید. نوع ثابت از استحکام و دوام بالاتری برخوردار است، به همین دلیل قیمت بیشتری دارد. ولی نوع متحرک دوام و کیفیت مناسبی ندارد و ارزانتر است. 

فرق لمینت و کامپوزیت

بین ونیر و کامپوزیت تفاوت‌هایی وجود دارد که در ادامه تفاوت‌های آن‌ها را ذکر می‌کنیم. 

تفاوت از لحاظ مراحل نصب و ترمیم

  • در کامپوزیت قالب گیری انجام نمی‌شود و ۵ ساعت زمان می‌برد تا کامپوزیت بر روی هر فک اجرا شود. ولی لمینت نیاز به قالب گیری دارد، لذا از دندان قالب گیری می‌شود و بر اساس قالب طی دو هفته لمینت آماده می‌شود. 
  • جهت اجرای ونیر باید نیم میلی متر از دندان تراشیده شود و بعد از اجرا شدن لمینت نمی‌توان آن را ترمیم یا جابجا کرد. به همین دلیل در صورت شکستگی در لمینت این روکش قابل ترمیم نیست و باید تعویض شود. در حالی که کامپوزیت قابل تعویض و ترمیم خواهد بود. 

تفاوت از لحاظ ظرافت و شفافیت

لمینت به دلیل قطر کم از ظرافت و زیبایی بیشتری نسبت به کامپوزیت برخوردار است. همچنین به دلیل شفاف و ظریف بودن مانند دندان طبیعی است. ولی کامپوزیت ظرافت کمتری دارد. 

تفاوت در تغییر رنگ

روکش لمینت به دلیل لعاب مستحکمی که داشته در مقابل شکستگی و جذب رنگ دوام بیشتری دارد. ولی کامپوزیت رنگ پذیرتر است. 

تفاوت در پوشانندگی پوسیدگی

  • کامپوزیت بر خلاف ونیر توان پوشاندن عیوب عمیق دندان را ندارد. با لمینت می‌توان اندازه دندان را تغییر داد. لذا دندان‌هایی را که به دلیل ساییدگی کوتاه می‌شوند را می‌توان با این روش بزرگ کرد. 
  • جهت اصلاح ناهمواری، ناصافی، سوراخ و اصلاح لبه‌های کج لمینت بهترین گزینه است. ولی کامپوزیت برای این کار مناسب نیست. 

تفاوت از نظر دوام و طول عمر

  • ساختار کامپوزیت از رزین است و با وجود استحکام نمی‌تواند با لمینت رقابت کند. 
  • دوام ونیر تا ۱۵ سال بوده و در صورت رعایت اصول مراقبتی عمر آن بیشتر خواهد شد. ولی کامپوزیت ۵ تا ۷ سال عمر می‌کند. 

تفاوت از لحاظ کاربرد

کاربرد هر دو آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. مانند: 

  • سن بیمار
  • شرایط بیمار
  • وضعیت فک و دیگر دندان‌ها

تفاوت بر اساس نحوه جای‌گذاری روی دندان

دندان قبل ار نصب کامپوزیت تراشیده نمی‌شود، بلکه پزشک با روش لایه‌گذاری این عمل را انجام داده و از لیزر پزشکی جهت مستحکم شدن مواد روی دندان استفاده می‌کند، به همین دلیل اجرای درست آن بستگی به مهارت دندانپزشک دارد. ولی در لمینت کمی دندان را می‌تراشند و با قالب گیری اندازه آن را تعیین می‌کنند، سپس در لابراتوار لمینت را می‌سازند. 

کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت

بیمار باید بسته به شرایط خود ونیر یا کامپوزیت را انتخاب کند. اگر می‌خواهد هزینه کمتری صرف کند باید کامپوزیت را انتخاب کند. اگر می‌خواهد روکشی با دوام بیشتری داشته باشد لمینت مناسب او خواهد بود. این را بداند که کامپوزیت طی یک جلسه اجرا می‌شود، ولی لمینت طی دو هفته آماده اجرا خواهد شد. به طور کل هر یک مزایا و معایبی دارند که بر اساس این مزایا و معایب می‌توان هر یک را انتخاب کرد.

عوارض لمینت دندان

ونیر دندان عوارض خاصی ندارد و ممکن است برای برخی افراد عوارض زیر را به همراه داشته باشد. 

  • حساسیت نسبت به غذاها و نوشیدنی‌های خیلی سرد و خیلی گرم
  • احساس ناخوشایند در زمان جویدن غذا
  • ایجاد ورم در لثه
  • آزاردهنده بودن اندازه دندان

انواع جنس لمینت دندان

لمینت دندان در جنس‌های مختلفی اجرا می‌شود که جنس‌های آن شامل موارد زیر هستند. 

  • سرامیک توده ای: این جنس به صورت اختصاصی برای هر کسی ساخته می‌شود و دوام و مقاومت مناسبی نخواهد داشت. 
  • سرامیک فشرده: ساخت راحتی داشته و نسبت به دیگر مدل‌ها ضخیم‌تر است، بنابراین دوام و استحکام بالاتری خواهد داشت. همچنین به دلیل ضخامت بیشتر زیبایی کمتری دارد. 
  • دی سیلیکات لیتیوم: با تکنولوژی CAD/CAM ساخته شده و کسانی که از دندان قروچه رنج می‌برند باید این جنس را انتخاب کنند، زیرا در مقابل فشار مقاومت و استحکام بیشتری دارد. 
  • زیرکونیوم: دوام و مقاومت بالایی داشته و جزء عناصر فراوان به شمار می‌رود. همچنین ساختار سرامیکی دارد و با محیط زیست سازگار است. به دلیل ظاهر غیر شفاف جهت پوشاندن عیوب دندان به کار می‌رود. مزایای آن عبارتند از: 

            حساسیتی در حفره دهان ایجاد نخواهد کرد. 

            دوام و مقاومت بالایی دارد. 

            سازگار با بدن است. 

            بسیار کاربردی است. 

            جاذب آلودگی نیست. 

            ضد اسید است. 

 

فرم تعیین نوبت آنلاین

آیا بیمه تکمیلی دارید؟

معرفی انواع لمینت دندان

ونیر دندان در انواع مختلفی موجود است که در ادامه هر یک را معرفی خواهیم کرد. 

لمینت ایمکس E. Max

ساختاری از سرامیک لیتیوم دی سیلیکات دارد. مانند مینای دندان شفاف بوده و نور را بازتاب می‌کند و در مقابل دیگر دندان‌ها از یکپارچگی ظاهری برخوردار است. همچنین مانند دندان طبیعی به نظر می‌رسد چنان که نمی‌توان آن را با دیگر دندان‌های طبیعی تشخیص داد. این روکش در مقابل شکستگی استحکام و دوام بالایی داشته و در برابر سایش تحمل بالایی دارد. امکان دارد جهت بالا بردن مقاومت آن با زیرکونیا به شکل ترکیبی استفاده شود. 

لمینت MAC

بیشتر ستارگان هالیوودی جهت زیباسازی دندان خود از این مدل استفاده می‌کنند. ولی همه دندانپزشکان دسترسی به آن را ندارند. این ونیر مانند لمینت ایمکس و ایمپرس بوده که کاملا مانند دندان‌های طبیعی است. طیف‌های متنوع رنگی را در بر می‌گیرد که کیفیت و قیمت بالایی دارد. 

لمینت سرامیکی داوینچی DaVinci

ونیر داوینچی در لابراتوار دنتال داوینچی با فناوری پیشرفته پرسلین تولید شد. این ونیر توسط پزشکان معتبر اجرا می‌شود و محبوبیت زیادی دارد. همچنین استحکام بالایی داشته و دچار تغییر رنگ نخواهد شد. به علاوه قیمت مناسبی دارد. 

لمینت سرک CEREC

با فناوری CAD/CAM ساخته شده و تولید کننده آن این امکان را فراهم کرده تا متخصصان بتوانند در مطب و با دستگاه پرینتر و اسکن سه بعدی لمینت سرامیکی را بسازند. در اینصورت لمینت بیماران در یک جلسه اجرا خواهد شد. با وجود قیمت بالا، در زمان کم و با دقت بالا کاشته می‌شود. 

لمینت سرامیکی دوراتین DuraThin

در اجرای این ونیر دندان تراشیده نمی‌شود و روکش مستقیم بر روی دندان نصب خواهد شد، زیرا بسیار نازک است. بنابراین کسانی که مینای نازکی دارند یا ترس از تراش دندان دارند، بهتر است از آن استفاده کنند. در صورتی که بیمار بعد از اجرا از آن راضی نباشد می‌تواند خارجش کند و کامپوزیت را اجرا کند. کسانی که برخی دندان‌های خود را کشیده اند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. 

لومینیرز Lumineers

لومینیرز به دلیل ضخامت کم و مقاومت بالا محبوبیت زیادی دارد. ساختار آن از زیرکونیوم، دی سیلیکات لیتیوم ایمکس، سرامیک سیلیکات لیتیوم و Bruxzir است. 

لمینت IPS Empress

ساختار آن از سرامیک لوسیت شیشه‌ای است. بلورهای لوسیت در یک مرحله تنظیم شده ایجاد می‌شوند و موادی با مقاومت بالا را می‌سازند. با روکش Empress دندان را ترمیم می‌کند که دندان روکش شده با آن پراکندگی نور واقعی را پدید می‌آورد. به شکل سفارشی نیز می‌توان آن را رنگ‌آمیزی کرد. 

لمینت فلدسپاتیک

فلدسپاتیک پودری است که با آن نمای دندان را بهبود می‌دهند. با بدن سازگار بوده و از مشخصات آن مقاومت و ماندگاریش است. 

لمینت پرسرا

از فلدسپاتیک و آلومینیوم اکسید ساخته شده که ساختار دو لایه‌ای دارد، به همین دلیل ضخامتش بالا است. در نتیجه جهت اجرای آن باید مقداری از مینای دندان تراشیده شود. 

لمینت برلیانس

ونیر ظریف و زیبایی بوده که به دلیل ضخامت کم، مینای دندان جهت اجرای آن تراشیده نخواهد شد. همچنین از برندهای آمریکایی به شمار می‌رود که در ایران وجود ندارد. 

کاربرد لمینت دندان

لمینت مناسب افرادی است که عیوب کوچکی در دندان‌های خود دارند. هدف از اجرای آن نیز پوشاندن آسیب، لک، شکستگی، کجی و خرد شدگی دندان است. بهترین سن نیز جهت اجرای آن در خانم‌ها ۱۶ سالگی و برای آقایان ۱۸ سالگی است. با لمینت حتی می‌توان فاصله میان دندان‌ها را برطرف کرد. به طور کل کاربرد این روکش موارد زیر است. 

  • اصلاح تغییر رنگ دندان و لکه‌های داخلی 
  • برطرف کردن کدر شدن و تیرگی دندان
  • برطرف کردن دندان خرد شده و شکسته
  • برطرف کردن مشکل دندان از لحاظ چرخش، اندازه و شکل
  • پر کردن فاصله بین دندان‌ها بالاخص فاصله میان دو دندان جلو
  • رفع پوسیدگی سطوح دندان‌های جلویی
  • بهبود و اصلاح طرح لبخند
  • بالا بردن اندازه دندان‌های کوتاه و کوچک

قیمت لمینت دندان

قیمت ونیر دندان بسته به فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود. در اینجا در مورد عوامل موثر بر قیمت اجرای این روکش با شما صحبت خواهیم کرد. 

  • قبل از نصب لمینت دندان نیاز است که مقداری از دندان تراشیده شود که بسته به اندازه دندان میزان تراشیدگی فرق دارد. هر چه مقدار تراشیدگی بیشتر باشد هزینه لمینت بیشتر خواهد بود. 
  • هر چه قدر عمل تراشیدن دندان زمان بر باشد هزینه لمینت بالاتر خواهد بود. 
  • با توجه به نوع لمینت استفاده شده مقدار تراشیدگی فرق دارد. 
  • نوع و میزان مواد مصرف شده در قالب گیری دندان در هزینه تاثیرگذار است. همچنین کیفیت مواد بکار رفته و نحوه اجرای آن نیز اصل مهمی در تعیین هزینه نهایی است. 
  • ظرافت، فرم، شفافیت و درخشندگی ونیر باید شبیه به دندان طبیعی باشد، هرچه کیفیت اجرای دندان بهتر باشد هزینه بیشتر خواهد بود. 
  • تجربه و مهارت متخصص و تجهیزات بکار رفته جهت اجرای این روکش می‌توانند میزان هزینه را تعیین کنند. 
  • هر چه کیفیت مواد مصرف شده بالاتر باشد و هر چه تعداد دندان‌های لمینت شده بیشتر باشد هزینه آن افزایش پیدا می‌کند. 
  • تعداد دندان‌های آسیب دیده و به هم ریخته نیز در تعیین هزینه تاثیرگذار است. 

قیمت لمینت دندان ۱۴۰۲

قیمت ونیر دندان در سال ۱۴۰۲ بسته به مواد اولیه و نوع لمینت فرق دارد. لذا بسته به اینکه چه تعداد از دندان خود را بخواهید لمینت کنید و بسته به کیفیت اجرا هزینه آن متفاوت خواهد بود. 

لمینت دندان یا ونیر روکش نازکی محسوب شده که متناسب با رنگ طبیعی دندان ساخته می‌شود تا لبخند را زیباتر کند. ونیر طول، اندازه، شکل و رنگ دندان را به دلخواه کاربر تغییر داده و از دندان‌ها نیز محافظت می‌کند. همچنین ناهمواری، ناصافی و نامنظمی دندان را می‌پوشاند. لمینت را در انواع جنس‌های مواد کامپوزیت رزین و پرسلن می‌توانید انتخاب کنید که نوع پرسلن یا چینی در مقابل تغییر رنگ مقاومت بیشتری داشته و درخشان‌تر است. 

سوالات متداول در مورد لمینت دندان

طول عمر لمینت چقدر است؟ 

لمینت از دوام و استحکام بالایی برخوردار بوده و بالای ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می‌کند. به طور کل هر چه بهتر از آن نگهداری شود عمر بیشتری خواهد داشت. 

لمینت به چند گونه اجرا می‌شود؟ 

ونیر به دو صورت دائم و متحرک اجرا می‌شود که نوع متحرک را می‌توان در هر زمان بر روی دندان قرار داد و در صورت عدم نیاز به آن از دندان خارجش کرد. ولی نوع ثابت دائمی است و نمی‌توان آن را از دندان خارج کرد. نوع ثابت به دلیل استحکام و مقاومت بالا عمر بیشتر و قیمت بالاتری دارد. 

آیا در اجرای لمینت نیاز به تراشیدن دندان است؟ 

بله، پیش از نصب ونیر باید دندان را به مقدار اندکی تراشید و میزان تراشیدگی بسته به اندازه دندان فرق دارد. 

مزایای لمینت دندان چیست؟ 

لمینت دندان با پوشاندن عیوب دندان مانند زردی، سیاهی، شکستگی و زبری دندان باعث زیبایی لبخند می‌شود. همچنین علاوه بر زیباسازی دندان، از دندان‌ها نیز محافظت می‌کند.

ارائه خدمات کاملا تخصصی

انجام کلیه خدمات درمانی و زیبایی

رضایت مراجعه کنندگان عزیر در اولویت ما قرار دارد