ایمپلنت دندان در تهران

آدرس کلینیک

تهران،فردوس،بلوار فردوس،خ رامین جنوبی

ایمیل ما

info@padidar.com

 

ایمپلنت دندان در بلوار فردوس شرق

در جوامع امروزی، ظاهر و زیبایی به یکی از عوامل مهم و مؤثر بر اعتماد به نفس افراد تبدیل شده است. یکی از ویژگی‌های موثر در جلب توجه و افزایش زیبایی صورت، دندان‌های سالم و زیبا است. اما گاهی اوقات، برخی از مشکلات دندانی می‌توانند ظاهر و اعتماد به نفس فرد را تحت تاثیر قرار دهند. نیاز به دندان‌های جایگزین بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. افراد به دلایل زیادی از جمله پوسیدگی دندان، آسیب، عفونت و… دندان‌های طبیعی خود را از دست می‌دهند. در این هنگام می‌توان از ایمپلنت برای جایگزین دندان از دست رفته استفاده کرد. در حالی که گزینه‌های زیادی برای جایگزینی وجود دارد، ایمپلنت‌های دندانی یکی از موثرترین راه‌ها برای جایگزینی دندان از دست رفته برای بازگرداندن لبخند هستند. بزرگترین مزیت ایمپلنت‌های دندانی این است که ایمپلنت هیچ تفاوتی با سایر دندان‌های طبیعی ندارد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره ایمپلنت دندان صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک پیچ کوچک تیتانیوم یا آلیاژ تیتانیوم بوده که دندانپزشک آن را در استخوان فک قرار می‌دهد و برای نگه داشتن روکش دندانی سفارشی در جای خود عمل می‌کند. سازمان غذا و داروی ایمپلنت زیرکونیا را برای استفاده تایید کرده است. زیرکونیا، یک ماده سرامیکی سخت سفید بوده که در پنج سال گذشته به طور قابل توجهی محبوبیت یافته است. اگر استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت وجود نداشته باشد، به پیوند استخوان نیاز خواهید داشت. کمبود استخوان می‌تواند به دلیل افزایش سن، بیماری لثه، آسیب یا علل دیگر باشد. اگر ایمپلنت وارد فک بالا می‌شود، استخوان اطراف سینوس‌ها باید ساخته شود و به طور بالقوه بیمار باید قبل از لیفت سینوس انجام شود. ایمپلنت‌های دندانی برای کودکانی که ساختار استخوانی صورت آنها هنوز در حال رشد است مناسب نیست، اما نوجوانان بزرگتر می‌توانند آن را انجام دهند. جراحی ایمپلنت همچنین در افراد سیگاری و افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند یا به تازگی تحت پرتودرمانی سر یا گردن قرار گرفته‌اند، دیابت کنترل ‌نشده‌ای دارند کمتر موفقیت ‌آمیز است.

فرم تعیین نوبت آنلاین

آیا بیمه تکمیلی دارید؟

انواع مختلف ایمپلنت دندان چیست؟

دو نوع اصلی ایمپلنت دندان و دو نوع عمل اصلی به ترتیب آندوستال و ساب پریوستال و تک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای وجود دارد. همه گزینه‌ها فوق العاده طبیعی به نظر می‌رسند اما دلایل استفاده از آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. دندانپزشک شما می‌تواند شما را در تصمیم گیری صحیح ایمپلنت برای نیازهای دهانی خود راهنمایی کند، اما دانستن تفاوت مهم است. از جمله انواع مختلف ایمپلنت دندان عبارتند از:

اندوستال

ایمپلنت اندوستئال رایج‌ترین نوع ایمپلنت است و بیشتر دندانپزشکان ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند. این نوع ایمپلنت به استخوان فک متصل می‌شود تا به عنوان یک ریشه واقعی دندان عمل کند و به شکل یک پیچ کوچک است. دندانپزشکان ترجیح می‌دهند از این روش استفاده کنند زیرا زمانی که دندانی در ساختار دهان از بین رفته باشد می‌تواند باعث تحلیل استخوان و جابجایی دندان‌های مجاور شود. اما ایمپلنت‌های اندوستئال به ریشه خالی دندان متصل می‌شوند به حفظ ساختار صورت و استخوان فک کمک می‌کنند.

ساب پریوستئال

ایمپلنت‌های ساب پریوستئال شبیه ایمپلنت‌های اندوستئال هستند، اما به جای اینکه به استخوان فک متصل شوند، در زیر بافت لثه یا بالای استخوان فک قرار می‌گیرند. این گزینه ایمپلنت معمولاً برای بیمارانی استفاده م‌ شود که استخوان فک قوی یا سالمی برای پشتیبانی از ایمپلنت ندارند. اغلب اوقات، دندانپزشکان به بیماران خود پیشنهاد می‌کنند که برای بازسازی و تقویت استخوان فک خود عمل بزرگ کردن استخوان انجام دهند تا بتوانند اندوستال دریافت کنند. با این حال، اگر بیمار خواهان تقویت استخوان نباشد، می‌تواند نتایج بسیار مشابهی را با ایمپلنت ساب پریوستال به دست آورد.

تک مرحله

ایمپلنت دندان تک مرحله‌ای تنها به یک نوبت جراحی نیاز دارد. در طول این روش، دندانپزشک شما ایمپلنت طولانی‌تری را در فک و لثه قرار می‌دهد تا قسمت بالایی ایمپلنت نمایان شود. پس از بهبودی ناحیه، قسمت‌های اتصال و تاج ایمپلنت دقیقاً به قسمت در معرض ایمپلنت متصل می‌شود. روش تک مرحله‌ای اغلب برای بیمارانی که مشکلات استخوانی دارند یا افرادی که نیازهای خاصی دارند استفاده می‌شود. این بدین دلیل است که فرآیند تک مرحله‌ای معمولاً پس از انجام جراحی اولیه سریع‌تر است و بیمار راحت‌تر با دندان‌های جدید خود سازگار می‌شود.

دو مرحله‌ای

روش کاشت دندان دو مرحله‌ای بسیار بیشتر از تک مرحله‌ای طول می‌کشد. زیرا به حداقل دو عمل جراحی با زمان بهبودی در بین آن نیاز دارد. در مرحله اول، دندانپزشک شما با جراحی، پایه ایمپلنت دندان را در استخوان فک قرار می‌دهد و سپس آن را بخیه می‌زند تا بهبود یابد. پس از بهبودی دهان پس از چند ماه، یک جراحی جزئی دیگر، پایه ایمپلنت را برای اتصال قطعه اتصال و تاج ایمپلنت نمایان می‌کند. اگر چه این نوع فرآیند تهاجمی‌تر و پیچیده‌تر است، اما مزایای طولانی مدتی را به همراه دارد. در فاصله زمانی بین جراحی اول و دوم، پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش می‌خورد و پایه‌ای به اندازه یک ریشه دندان واقعی ایجاد می‌کند.

 

مواد کاشت ایمپلنت چیست؟

برای سال‌های متمادی، ایمپلنت‌های تیتانیوم تنها ماده‌ای بودند که در انجام ایمپلنت استفاده می‌شد، اما با پیشرفت تکنولوژی، گزینه‌های ما نیز افزایش می‌یابد. دو ماده اصلی مورد استفاده برای ایمپلنت دندان تیتانیوم و زیرکونیا هستند. تحقیقات و آزمایش‌های گسترده‌ای برای توسعه مواد جدید ایمپلنت از جمله خواص شیمیایی و فیزیکی انجام می‌شود. این مواد دندانی باید در مقابل شکستگی و خوردگی مقاوم باشند و در عین حال دارای ریزساختار و ترکیب مناسب باشند.

ایمپلنت دندان تیتانیومی

تا به امروز، ایمپلنت‌های دندانی تیتانیوم رایج‌ترین ماده مورد استفاده هستند. یکی از مزایای اصلی استفاده از ایمپلنت‌های جنس تیتانیوم این است که استخوان فک را مختل نمی‌کند. هنگامی که ایمپلنت تیتانیوم قرار می‌گیرد، استخوان همچنان می‌تواند در کنار ایمپلنت رشد کند، همانطور که یک دندان طبیعی به ایمپلنت اجازه می‌دهد مدت بیشتری دوام بیاورد. ایمپلنت های تیتانیومی نیز مقرون به صرفه‌ترین و همه کاره‌ترین گزینه هستند. امروزه اکثر ایمپلنت‌های تیتانیوم از تیتانیوم خالص ساخته نمی‌شوند و در واقع آلیاژهای تیتانیوم هستند. این باعث می‌شود ایمپلنت‌ها برای کسانی که به تیتانیوم حساسیت دارند قوی‌تر و ایم‌ تر باشند. تیتانیوم یک ماده زیست سازگار است یعنی شباهت زیادی به بدن انسان دارد و باعث می‌شود ایمپلنت با استخوان راحت‌تر عمل کند.

ایمپلنت دندان زیرکونیا

برخلاف تیتانیوم که ظاهرا همیشه وجود داشته است، ایمپلنت‌های زیرکونیا جدیدترین ماده‌ای هستند که به صنعت ایمپلنت دندان وارد شده‌اند. بسیاری از بیماران نگران قرار دادن فلز در بدن خود هستند؛ اما ایمپلنت زیرکونیا گزینه‌ای عالی و بدون فلز است. از زیرکونیا برای ساخت پل و تاج نیز استفاده می‌شود و جنس آن بسیار سخت و محکم است. این ماده همچنین با استخوان بسیار شبیه به تیتانیوم ترکیب می‌شود.

قیمت انواع ایمپلنت دندان چقدر است؟

ممکن است قیمت‌های ایمپلنت دندان بسته به مکان و نوع درمانی که ارائه می‌شود، متغیر باشند. همانطور که تا اینجا متوجه شدید؛ ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارد و البته مراحل جایگذاری آن نیز به چندین فاز تقسیم می‌شود. به همین خاطر بسته به تعداد فازها و همچنین ایمپلنت مورد نظر شما قیمت می‌تواند متفاوت باشد. ایمپلنت دندان‌ها از مواد مختلفی مانند تیتانیوم یا زیرکونیا ساخته شوند که هر یک دارای قیمت‌های مختلفی هستند. علاوه بر این، تجهیزات پزشکی و هزینه‌های پیش‌رونده ممکن است نیز در قیمت نهایی تأثیرگذار باشند. یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در قیمت انواع ایمپلنت دندان هزینه‌های مربوط به زمان عملیات و هزینه‌های پزشکی کارشناسان و تیم پزشکی است که به قیمت کل ایمپلنت افزوده می‌شود.

با این حال اگر دندانپزشکی که نزد آن مراجعه می‌کنید بیمه قبول کند، بسته به شرایط بیمه‌ و یا موارد مشابه دیگر، هزینه‌های ایمپلنت ممکن است متفاوت باشد. به طوری که در برخی از شرایط هزینه ایمپلنت شما بسیار مقرون به صرفه می‌شود. در نهایت، بهتر است به صورت دقیق با پزشک خود یا مرکز درمانی مورد نظر صحبت کرد تا هزینه‌های دقیق و مربوط به موارد مشخص شده بررسی شود.

ایمپلنت دندان چه قدر طول می‌کشد؟

پروسه ایمپلنت دندان اساسا یک فرآیند سه فازی است که برای هر فردی م‌ تواند متفاوت باشد. به طور معمول کل فرآیند از 5 تا 8 ماه طول می‌کشد. البته این فرایند برای افرادی که از پروتز کامل دهان استفاده می‌کنند کمی متفاوت است. ارزیابی و آماده سازی ایمپلنت یعنی فاز اول آن، شامل همه چیز از کشیدن دندان گرفته تا پیوند استخوان (در صورت نیاز) می‌شود. سی تی اسکن انجام می‌شود و پزشک دندان‌های موجود را همراه با ساختار استخوان در محل ایمپلنت دندان ارزیابی می‌کند. اگر نیازی به پیوند نباشد، می‌توانیم مستقیماً وارد فاز 2 شویم. اگر پیوند استخوان لازم باشد، فاز اول 3 تا 6 ماه طول خواهد کشید. اگر دندانی برای مدت طولانی از دست رفته باشد، معمولاً پیوند استخوان مورد نیاز است. در سال اول از دست دادن دندان، استخوان با سرعت دو برابر از دست دادن طبیعی استخوان از دست می‌رود. این امر باعث می‌شود که قرار دادن ریشه مصنوعی در مراحل اولیه برای کاهش هزینه ایمپلنت دندان و کاهش مدت زمانی که فرآیند ایمپلنت دندان طول می‌کشد بسیار مهم باشد.

مراحل جراحی ایمپلنت دندان

زمانی که همه شرایط ایده آل باشد، امکان کاشت ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان غیرقابل ترمیم وجود دارد. اما در بیشتر موارد، بیماران باید انتظار داشته باشند که فرآیند دریافت ایمپلنت‌های دندانی ممکن است یک سال طول بکشد، زیرا شامل چندین روش می‌شود و شما باید قبل از حرکت به روش بعدی، از هر یک بهبود پیدا کنید. در اینجا مراحلی وجود دارد که می‌توانید انتظار داشته باشید که برای جراحی ایمپلنت دندان انجام دهید:

  • معاینه دندان: قبل از شروع فرآیند ایمپلنت، دندانپزشک شما باید یک معاینه کامل انجام دهد. یکی از پیشرفت‌های بزرگ از روزهای اولیه ایمپلنت‌های دندانی، استفاده از تصویربرداری سه بعدی با استفاده از سی تی اسکن است. عدم تکیه صرف به اشعه ایکس دو بعدی به دندانپزشک کمک می‌کند تا سلامت دندان شما بهتر ارزیابی شود، به خصوص استخوانی که از ایمپلنت پشتیبانی می‌کند.
  • برداشتن دندان: مرحله بعدی برداشتن دندان یا دندان‌هایی است که جایگزین می‌شوند. این معمولاً توسط جراح دهان انجام می‌شود، اگ رچه دندانپزشکانی وجود دارند که در ایمپلنتولوژی تخصص دارند و کل فرآیند را تا پایان انجام می‌دهند.
  • پیوند استخوان: اگر معاینه اولیه نشان دهد که استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت ندارید، دندانپزشک شما باید پیوند استخوان را انجام دهد. یعنی استخوان از جای دیگری در بدن شما برداشت می‌شود و در جایی که لازم است اضافه می‌شود. البته گزینه‌های مصنوعی و طبیعی استخوان اهداکننده نیز وجود دارد.
  • قرار دادن ایمپلنت: پس از بهبودی، دندانپزشک شما استخوان فک را سوراخ کرده و ایمپلنت را در جای خود قرار می‌دهد. این مرحله مستلزم یک دوره بهبودی پس از آن است. ایمپلنت اساساً یک ریشه دندان مصنوعی است، بنابراین باید مانند دندان طبیعی به عمق استخوان چسبانده شود. همانطور که از کاشت بهبود پیدا می‌کنید و استخوان در اطراف ایمپلنت جدید رشد می‌کند، از یک پروتز متحرک موقت برای پوشاندن شکافی که دندان اصلی شما خارج شده است استفاده می‌شود.
  • اضافه کردن اباتمنت: پس از دو یا سه ماه، زمانی که استخوان کافی برای تثبیت رشد کرد، قسمتی از ایمپلنت که تاج را در جای خود نگه می‌دارد (اباتمنت) اضافه می‌شود و ناحیه لثه در اطراف لبه‌های آن بسته می‌شود. در حال حاضر، لثه باید بهبود یابد، که ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد.
  • قرار دادن تاج: در مرحله آخر تاج در جای خود قرار می‌گیرد. تاج شما به صورت سفارشی ساخته می‌شود تا با رنگ، شکل و اندازه دندان‌های دیگر شما مطابقت داشته باشد. این کار با ساخت قالب یا قالب‌های دیجیتالی از دندان‌ها و فک موجود پس از قرار دادن اباتمنت انجام می‌شود.

در طول جراحی، بیهوشی استفاده شده توسط دندانپزشک ممکن است برای مدتی باعث ایجاد احساس بی حسی در شما شود. برش‌هایی که برای قرار دادن ایمپلنت در فک در لثه ایجاد می‌شود ممکن است باعث کبودی، تورم، خونریزی جزئی و درد شود. به همین خاطر دندانپزشک دارو تجویز می‌کند. پس از عمل، لثه‌ها بسته می‌شوند تا ایمپلنت را بپوشانند. بعد از چند ماه برای مرحله دوم این روش برنامه ریزی می‌شود. پس از بهبودی لثه، یک دندان مصنوعی روی ایمپلنت گذاشته می‌شود.

فرم تعیین نوبت آنلاین

آیا بیمه تکمیلی دارید؟

آیا جراحی ایمپلنت دندان درد دارد؟

برخی از روش‌های مرتبط با ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند دردناک باشند. به همین خاطر معمولاً به بیماران بی حسی موضعی و گاهی آرامبخش داده می‌شود. می‌توانید انتظار داشته باشید که برای چند روز پس از آن درد داشته باشید. شما باید از خوردن غذاهای سفت یا ترد تا زمانی که تمام مراحل کامل شده و تاج جدید محکم در جای خود قرار گیرد، اجتناب کنید. عوارض احتمالی جراحی‌های مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت در موارد نادر می‌تواند شامل عفونت محل ایمپلنت، آسیب به دندان‌های دیگر یا اعصاب دهان و با کاشت فک بالا، مشکلات ناشی از ورود ایمپلنت به حفره سینوس بالای آن و… باشد.

مشکلات احتمالی در طول انجام ایمپلنت دندان

میزان انجام موفقیت آمیز ایمپلنت‌ها بسیار چشمگیر است. با این حال، گاهی اوقات بیماران دچار عوارضی می‌شوند که بیشتر آنها جزئی هستند و به راحتی توسط دندانپزشکان مدیریت می‌شوند. با این حال برخی از مسائلی که افراد تجربه می‌کنند عبارتند از:

  • ایمپلنت‌ها در طول فرآیند بهبودی شل می‌شوند: هنگامی که این اتفاق می‌افتد، دندانپزشک ممکن است ایمپلنت را خارج کند تا استخوان بتواند ناحیه را پر کند و پس از استحکام مجدد استخوان، آن را جایگزین کند.
  • پری ایمپلنتیت: این یک بیماری است که باعث از بین رفتن استخوان حمایت کننده ایمپلنت می‌شود. در چنین شرایطی، دندانپزشک ایمپلنت را برداشته و ممکن است پیوند استخوان را توصیه کند.
  • ایمپلنت‌ها می‌توانند شکسته یا فرسوده شوند: در چنین مواردی دندانپزشک، بزرگی مشکل را بررسی کرده و جایگزین مناسب را توصیه می‌کند.
  • دفع جسم خارجی: بدن بیمار ممکن است ایمپلنت را به طور کلی پس بزند.
  • عکس العمل‌های آلرژیتیک: برخی از بیماران ممکن است به مواد موجود در ایمپلنت حساسیت داشته باشند. بنابراین، انجام آزمایش MELISA قبل از انجام عمل عاقلانه است.

نکات مراقبتی قبل از انجام ایمپلنت

قبل از اینکه اقدام به انجام ایمپلنت کنید باید به چند نکته مراقبتی مهم توجه داشته باشید این نکات عبارتند از:

  • مصرف الکل و دخانیات را حداقل دو هفته قبل از جراحی قطع کنید زیرا می‌توانند عوارض بعد از جراحی ایجاد کرده و روند بهبودی را مهار کنند.
  • برای کمک به پزشک خود در انجام ایمپلنت و همچنین برای کاهش خطر عوارض مصرف داروهای مختلف، بهتر است نام داروهایی را که مصرف می‌کنید به پزشک بگویید.
  • بهداشت دهان و دندان را برای کاهش باکتری‌هایی که ممکن است بعد از جراحی باعث عفونت لثه شوند، رعایت کنید.
  • برای رفتن به مطب و برگشتن خود برنامه ریزی کنید زیرا ممکن است رانندگی پس از عمل برای شما ناامن باشد.

نکات مراقبتی پس از انجام ایمپلنت

پس از اینکه مراحل ایمپلنت شما به اتمام رسید؛ بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • ناراحتی‌های ناشی از این روش را می‌توان با استفاده از مسکن‌های بدون نسخه کنترل کرد.
  • می‌توان یخ را به طور متناوب در طول 24 ساعت اولیه روی ناحیه قرار داد تا تورم به حداقل برسد.
  • آنتی بیوتیک‌هایی که برای جلوگیری از عفونت تجویز می‌شوند باید به طور کامل مصرف شوند.
  • برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت در ناحیه جراحی، از غذاهای نرم استفاده کنید.
  • برای چند روز از نوشیدنی‌های گرم و غذاهای تند خودداری کنید.
  • تا زمان بهبودی کامل، مواد سفت را در ناحیه ایمپلنت گاز نگیرید.
  • هنگام تمیز کردن دندان‌های خود احتیاط کرده تا از ایجاد اختلال در روند بهبودی جلوگیری کنید. به جای مسواک، از محلول‌های پاک کننده مناسب و شوینده دهان استفاده کنید.
  • تا مدتی پس از جراحی از فعالیت‌های سنگین دوری کنید.
  • حداقل تا دو هفته پس از جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • به طور منظم برای معاینه و پیگیری به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

ایمپلنت دندان قیمت ۱۴۰۲

قیمت ایمپلنت دندان در تهران و قیمت کاشت دندان با ایمپلنت، بستگی به عوامل مختلفی دارد و در هر واحد ایمپلنت تاثیرگذار است. در سال 1402، قیمت ایمپلنت دندان در تهران 9 تا 26 میلیون تومان است. همچنین قیمت ایمپلنت ارزان‌تر بین 5 تا 12 میلیون تومان و قیمت ایمپلنت ایرانی هر واحد 3.5 میلیون تومان است.

عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت‌های دندانی بسیار بادوام هستند. به طور متوسط، این ریشه‌های مصنوعی در ۹۵ درصد موارد دارای نرخ بقای 10 ساله هستند. اما با این حال، برخی از عوامل می‌توانند بر طول عمر ایمپلنت دندان شما تأثیر بگذارند. در حالی که پست ایمپلنت به ندرت آسیب می‌بیند، تاج دندان خطر بیشتری برای ترک خوردن یا شکستن دارد. در نتیجه اگر قصد دارید طول عمر ایمپلنت دندان خود را افزایش دهید نکات زیر را رعایت کنید:

بهداشت دهان

ایمپلنت‌های دندانی مانند دندان‌های طبیعی حساس هستند. بنابراین باید به همان شیوه از آنها مراقبت کرد. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند منجر به بیماری پریودنتال (بیماری لثه) شود. این بیماری التهابی به بافت لثه آسیب می‌رساند و می‌تواند باعث تحلیل استخوان شود. از آنجایی که ایمپلنت‌های دندانی به استخوان متصل می‌شوند، این می‌تواند بر توانایی آن‌ها برای ثابت ماندن در محل تأثیر بگذارد. رعایت بهداشت دهان و دندان، مانند نخ دندان کشیدن و مسواک زدن منظم، می‌تواند به ماندگاری ایمپلنت شما برای چندین سال کمک کند.

دندان قروچه

دندان قروچه یک قاتل نه چندان بی صدا ایمپلنت دندان است. این وضعیت باعث می‌شود که بیمار ناخودآگاه دندان‌های خود را در طول روز یا هنگام خواب به هم فشار دهد.‌ دندان قروچه می‌تواند به تدریج اجزای ایمپلنت‌های دندانی را از بین ببرد. یک مطالعه نشان داد که میزان بقای پنج ساله ایمپلنت‌های دندانی در بیمارانی که دندان قروچه می‌کنند حدود 70 درصد خواهد بود که تقریباً 25 درصد کمتر از میانگین بقای 10 ساله است. ساییدن و فشردن دندان‌ها فشار ثابتی به ایمپلنت‌های دندانی وارد می‌کند که ممکن است منجر به ترک خوردگی یا شل شدن پیچ یا شکستگی تاج شود.

عادات گاز گرفتن و جویدن

مانند دندان‌های طبیعی، گاز گرفتن یا جویدن اجسام سخت می‌تواند به ایمپلنت دندان آسیب برساند. به همین خاطر توصیه می کنیم آجیل یا آب نبات سفت نجوید.

سیگار کشیدن

برخی از عادات اشتباه ما ممکن است باعث ایجاد عوارضی در ایمپلنت‌های دندانی شما شود. به عنوان مثال، سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری لثه را افزایش می‌دهد که می‌تواند بر میزان چسبندگی ایمپلنت‌های دندانی به استخوان‌ها تأثیر بگذارد.

قیمت ایمپلنت دندان در تهران چقدر است؟

همانطور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم؛ قیمت ایمپلنت دندان در تهران می‌تواند بستگی به چندین عامل داشته باشد. این عوامل شامل مواردی مانند تعداد دندان‌هایی که نیاز به ایمپلنت دارند، وضعیت عمومی دهان و دندان‌ها، احتیاج به پیش ‌درمان قبل از ایمپلنت، نوع متریال استفاده شده در ایمپلنت، تخصص و تجربه پزشک معالج، محل مطب و متخصص بودن پزشک و سایر عوامل است. از آنجایی که قیمت ‌گذاری دقیق برای ایمپلنت دندان بسیار وابسته به شرایط مربوطه است، بهترین راه برای اطلاع از قیمت‌ها، مشاوره با چند دندانپزشک و جراح دهان و فک‌ متخصص است. این امر می‌تواند به شما کمک کند تا ایده‌ای دقیق‌تر در مورد قیمت‌ها و گزینه‌های مختلفی که در دسترس هستند، پیدا کنید.

در پایان امیدواریم که این مقاله به شما اطلاعات کافی در مورد ایمپلنت دندان را ارائه داده و توانسته باشیم نگاهی جذاب به اهمیت و فواید آن بیندازیم. ایمپلنت دندان به شما کمک خواهد کرد تا اعتماد به نفس خود را به سطح دلخواهتان برسانید و در نتیجه زندگی خود را با بیشترین راحتی و شادی تجربه کنید. ایمپلنت‌های دندانی یکی از بهترین روش‌های امروزی برای جایگزین دندان‌های از دست رفته هستند. ایمپلنت‌های دندانی با طول عمر طولانی می‌توانند شما را مطمئن کنند که در صورت مراقبت اصولی می‌توانید تا سالیان طولانی از آنها استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد ایمپلنت دندان

آیا احساس درد یا عدم راحتی پس از عمل ایمپلنت دندان طبیعی است؟

بله، ممکن است پس از انجام ایمپلنت دندان احساس درد و یا عدم راحتی ایجاد شود. این امر معمولاً به مدت چند روز پس از عمل موجب می‌شود. به همین جهت، پزشک شما ممکن است داروهای تسکین دهنده و دستورالعمل‌های دقیقی را برای کنترل درد و عدم راحتی به شما توصیه کند.

آیا باید از مراقبت ویژه‌ای برای ایمپلنت دندان استفاده کرد؟

بله، مراقبت دقیق از بهداشت دهان و دندان‌ها و مراجعه منظم به دندانپزشک برای بازدیدها و پاکسازی‌های دندانی برای حفظ سلامت ایمپلنت‌ها حیاتی است. همچنین، استفاده منظم از نخ دندان یکی از نکات مهم برای حفظ بهداشت دهان و پیشگیری از عفونت‌ها است.

آیا ممکن است ایمپلنت دندان از بین برود؟

اگر چه ایمپلنت دندان‌ها معمولاً به مدت طولانی‌تری از دندان‌های مصنوعی مانند پروتزهای ثابت استفاده می‌شوند، اما در صورت عدم مراقبت، عفونت‌های لثه یا مشکلات دهانی دیگر، ممکن است بنیان ایمپلنت مختل شده و در نتیجه ایمپلنت دندان از بین برود.

چه مدت طول می‌کشد تا ایمپلنت دندان ترمیم شود؟

زمان ترمیم ایمپلنت دندان به مراقبت پس از عمل و استفاده از مواد ایمپلنتی و نوع فرآیند به کار گرفته شده بستگی دارد. به طور کلی، عملیات ترمیم ایمپلنتی ممکن است تا چند ماه طول بکشد.

چه نکاتی در مراقبت از ایمپلنت دندان باید رعایت شود؟

برای مراقبت از ایمپلنت دندان، باید دندان‌ها و ایمپلنت را به طور منظم و دقیق تمیز کرده و از مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی مثل قند و تنقلات و دخانیات خودداری کرد. همچنین، لازم است برای ارائه مراقبت‌های دوره‌ای و نظافت حرفه‌ای به دندانپزشک رفته و مشورت گرفت.

 

ارائه خدمات کاملا تخصصی

انجام کلیه خدمات درمانی و زیبایی

رضایت مراجعه کنندگان عزیر در اولویت ما قرار دارد